Forælder på en friskole

Hvad vil det sige at være forældre på Udefriskole?

At være forældre på Udefriskolen indebærer ikke blot at sende sit barn i skole hver dag; det er også at være en aktiv del af et levende og engageret skolesamfund.

Hos os opfordres forældrene til at engagere sig direkte i skolens daglige liv og aktiviteter, hvilket styrker fællesskabet og skaber et stærkt partnerskab mellem skole og hjem.

Forældre hos os bidrager aktivt til skolens velfærd og kultur, og det gavner ikke kun børnene, det styrker også det samlede skolefællesskab. Denne involvering giver vores forældre en unik mulighed for at være en del af deres børns uddannelsesrejse og spiller en central rolle i at skabe en stærk og støttende skolekultur.

Arbejdslørdag

Deltagelse i en af skolens årlige arbejdslørdag er en vigtig tradition, hvor elever og forældre sammen arbejder på forskellige projekter, der forbedrer skolens faciliteter og miljø. Det kan være alt fra mindre reparationsopgaver til at male klasselokaler eller anlægge nye områder i skolens have. Denne dag er ikke kun en arbejdsdag; det er også en social begivenhed, hvor forældre mødes i en uformel ramme og styrke deres indbyrdes relationer.

Rengøringsdag

Derudover er der også en årlig rengøringsdag for hver klasse, hvor forældrene sammen tager en ekstra indsats i at gøre klasselokalerne og skolens fællesområder rene og indbydende. Denne dag er vigtig for at vedligeholde et rent og sundt læringsmiljø for børnene og er samtidig en praktisk måde at vise engagement og omsorg for skolen.